FREDERIQUE CONSTANT – HISTORIA MARKI

Frederique Constant to marka z bogatą historią i innowacyjnym podejściem do zegarmistrzostwa. Przez lata udowadnia, że luksusowe czasomierze mogą być nie tylko eleganckim dodatkiem, ale także wartościowym aktywem.
Świat wysokiego zegarmistrzostwa jest zdominowany przez firmy, których historia ciągnie się przez setki lat. Są one powszechnie znane dla klientów, przez reklamy czy poprzez uczestnictwo danej marki w kulturowych czy sportowych wydarzeniach.
Coraz częściej możemy usłyszeć o nowo powstałych markach zegarmistrzowskich czy markach dość młodych stażem w tym świecie. Liderem w tej grupie jest z pewnością marka Frederique Constant.
1) Założyciele oraz narodzenie pomysłu
Firma została założona w 1988roku w Plan-les-Ouates w Genewie. Marka jest dziełem małżeństwa Petera oraz Alette Stas. W latach osiemdziesiątych ubiegłego wieku spędzali oni zimowe wakacje w Szwajcarii. Wizyta ta stała się natchnieniem, by podjąć nowe, mocno odważne biznesowe wyzwanie. Głównym postanowieniem holenderskiego małżeństwa było stworzenia marki zegarmistrzowskiej od zera, miała zdobyć ona szybko uznanie wśród fanów szwajcarskiej precyzji oferując wysokiej klasy czasomierze o uniwersalnym wyglądzie i atrakcyjnej cenie. 
Nazwa marki została zaczerpnięta od najbliższych osób małżeństwa jest to połączenie imion ich dziadków - Frédérique Schreiner oraz Constant Stas. Małżeństwo w ten sposób uhonorowało i upamiętniło swoich przodków jednocześnie nadając marce osobowości. Dziadkowie pary byli mocno związani ze światem zegarmistrzostwa ponieważ do 1904 roku tworzyli oni tarczę do szwajcarskich zegarków naręcznych, uczestnicząc przy narodzinach współczesnego zegarmistrzostwa.
2) Początki marki
W 1998 roku Aletta i Peter Stas zaczynają projektować własną kolekcję zegarków. Ich planem jest stworzenie klasycznie wyglądających czasomierzy, które zostaną docenione przez prawdziwych koneserów szwajcarskiego zegarmistrzostwa. Jednym z głównych założeń Państwa Stas było zaprojektowanie zegarków tak aby ich cena czyniła je dostępne dla szerokiego grona kupców, w ten sposób została podjęta decyzja o wykorzystywaniu mechanizmów zakupionych u dostawców.
Po 4 latach ciężkiej pracy w 1992 roku w końcu ukazała się pierwsza kolekcja. Kolekcja obejmowała 6 męskich zegarków o klasycznym, garniturowym wyglądzie. Ich wygląd, dopracowanie i zastosowanie komplikacji przywodziło na myśl luksus jakim mogły pochwalić się głównie Domy Elitarnego Zegarmistrzostwa o długiej i bardzo bogatej historii. 
Skompletowanie zegarka w jednym z Genewskich zakładów zegarmistrzostwa sprawiło, że czasomierze zyskały bardzo dobrą cenę, przy zachowaniu doskonałego designu i szwajcarskiego kunsztu.
W 1994 roku marka wprowadziła na rynek swój pierwszy zegarek z tarczą typu „Open Heart”. Taką konstrukcję już wcześniej wprowadziły bardziej znane i prestiżowe firmy oferując taki model zegarka w bardzo wysokiej cenie. Wprowadzenie czasomierza z otwartą tarczą na godzinie 12 z czasem stało się znakiem rozpoznawalnym marki Frederiqe Constant. 
Marka bardzo szybko zyskała popularność i wzbudziła zainteresowanie wśród fanatyków solidnego i precyzyjnego zegarmistrzostwa, rozpoczynając tym dynamiczny rozwój firmy. 3 lata po premierzy Heart Beat małżeństwo przeprowadziło się do Carouge w Genewie w Szwajcarii. W tym samym roku marka wystawiła po raz pierwszy swoje projekty na prestiżowych targach Baselworld. Jest to jedno z najważniejszych wydarzeń w branży zegarmistrzostwa. Targi odbywają się co roku od 1917 roku w Bazylei. To tam wszyscy zajmujący wysoką pozycję i liczący się w świecie zegarmistrzostwa producenci wystawiają swoje nowości na widok publiczny. 
Po trzech latach ciężkiej i wymagającej wkładu wielu rąk pracy okazało się, że biura marki w Carouge nie są już wystarczające więc firma przenosi swoją produkcję do większego zakładu w Chêne-Bourg.
3) Marka wchodzi w XXI wiek
Rok 2000 wiązał się z dużymi zmianami dla firmy, oprócz otwarcia nowej pracowni, która po dziś dzień jest najbardziej nowoczesnym warsztatem produkcyjnym na świecie, marka wita w swojej rodzinie Pim Koeslag, który dołącza do zespołu odpowiedzialnego za rozwój tuż po ukończeniu szkoły zegarmistrzowskiej z doskonałymi wynikami. Młody Pim zrezygnował z pracy w firmie Patek Philippe, aby dołączyć do rozwijającego się Frederique Constant. Dzięki zaangażowaniu młodego pracownika firma skupiła się na realizacji kolejnego planu, czyli zmiany Frederique Constant w pionowo zintegrowaną manufakturę zegarków.
W tym samym roku powstało hasło „Live Your Passion”, które przez lata towarzyszyło marce. Te zdanie odnosi się do osób takich jak Aletta oraz Peter Stas, którzy mierzyli wysoko, żyli swoją pasją i odnieśli niesamowity sukces.
Aby jeszcze bardzie dopasować się do rynku i trendów pasujących w nowym wieku, została podjęta decyzja o przejęciu i reaktywacji szwajcarskiej marki zegarmistrzowskiej Alpina Watches. Te posunięcie dało początek grupie Frederique Constant. 
4) Genewska Manufaktura
W 2004 roku na rynek został wprowadzony pierwszy manufakturowy ręcznie nakręcany kaliber marki, FC-910, który został całkowicie opracowany i zmontowany w pracowni Frederique Constant. Aby uczcić tę okazję, mechanizm posiada kultowe już otwarcie Heart Beat na godzinie 6. Było to przełomowym czasem dla marki, ponieważ weszła ona w bardzo prestiżowe grono manufaktur zegarkowych. 
5) Otwarcie nowoczesnej fabryki
Pierwsze zegarki marki jak i ich najnowsze dzieło z 2004 roku odbiło się dużym echem wśród klientów. Młoda Genewska firma uwodniła, że można projektować i zmontować własne mechanizmy w mniejszych cenach niż inne szwajcarskie marki. Właśnie przez ten zabieg marka zyskała rzeszę fanów.
Wraz z dużym rozwojem marki i produkcją własnych kalibrów, marka potrzebowała budynku, gdzie setki uzdolnionych pracowników, będą tworzyć nowe projekty. W 2006 roku do użytku został oddany budynek w Plan-les-Ouates. Do dyspozycji pracowników zostało oddane ponad 3200 metrów kwadratowych powierzchni. Nowy zakład został zaprojektowany w sposób umożliwiający efektywną i wygodną pracę. Na najwyższych piętrach budynku znajdują się warsztaty, w których odgrywa się jedna z najważniejszych czynności, czyli składanie mechanizmu i kompletowanie zegarka. Dzięki temu proces produkcji zegarków odbywa się w Szwajcarii a marka posiada certyfikat Swiss Made. 
6) Produkcja
Podczas tworzenia nowego zegarka Manufacture, projektant i inżynier pracują ręka w rękę, aby rozpocząć skrupulatny proces budowy. Podczas gdy projektant odpowiada za kształtowanie zewnętrznej części zegarka, inżynier daje początek mechanizmowi, który ożywi tę sylwetkę.
Komponent po komponencie, warstwa po warstwie, każdy element zegarka jest dokładnie badany. Po zatwierdzeniu koncepcji dzięki narzędziom do modelowania 3D rozpoczyna się faza prototypowania. Prototyp zegarka pozwala naszym zespołom ocenić jego trafność pod względem funkcji, techniczności i projektu, gdy już zostanie noszony.
* WARSZTAT T0
Tu właśnie zaczyna się proces produkcji zegarka. To właśnie tam inżynierowie produkują mosiężne płytki do kolekcji Manufacture, stanowiące pierwszy element mechanizmu.
* WARSZTAT T1
Zwykle nazywany wewnętrznie T1 w Frederique Constant, warsztat tej manufaktury jest wysoce techniczny, ponieważ jest dedykowany do produkcji wewnętrznych mechanizmów. Zegarmistrzowie i mistrzowie zegarmistrzostwa podejmują się długiej i skrupulatnej pracy, do której wymagana jest cierpliwość, doświadczenie i wiedza.
* WARSZTAT T2
Warsztat montażowy w Frederique Constant, lub T2, jest przeznaczony do wszystkich operacji niezbędnych do umieszczenia zegarka w kopercie. Zegarmistrzowie ostrożnie obchodzą się ze wszystkimi różnymi częściami, które składają się na zegarek: mechanizmem, kopertą, tarczą i wskazówkami. Każdy zegarek Frederique Constant jest składany ręcznie.
* WARSZTAT T3
Wszystkie zegarki Frederique Constant są poddawane bardzo obszernej serii testów, aby zapewnić optymalną wydajność. Jeśli jeden z tych testów nie spełni standardów jakości, zegarek powróci do cyklu produkcyjnego, aż osiągnie idealną dokładność.
7) Przejęcie Frederique Constant Group przez Citizen Watch CO.
W 2016 roku Aletta i Peter Stas otrzymują propozycję przejęcia od Citizen. Myśląc o przyszłości swojej firmy decydują się na ten krok. Japońska marka zgodziła się na zachowanie klasycznego charakteru marki i dalszą produkcję zegarków z certyfikatem Swiss Made. Fuzja dała możlwość na rozwinięcie skrzydeł szwajcarskiej firmy, rozszerzyli oni swój zasięg dystrybucji oraz pomogło to w konstruowaniu nowych werków.
8) Awans Nielsa Eggerdinga
W 2018 roku stanowisko dyrektora zarządzającego objął Niels Eggerding. Po 11 latach w branży zegarmistrzowskiej Niels dołączył do marki Frederique Constant Group jako pomocniczy dyrektor handlowy w 2012 roku, dwa lata później awansował na stanowisko wiceprezesa ds. sprzedaży. Dzięki dużemu zaangażowaniu i silnym umiejętnością biznesowym został mianowany dyrektorem zarządzającym. 
9) Rozbudowa
Po 13 latach wprowadzenia się do nowoczesnego budynku, zarząd firmy zdecydował się na rozbudowę gmachu. W 2019 roku otwarto kolejną część fabryki o łącznej powierzchni 6200 metrów kwadratowych. Zwiększono w ten sposób możliwości produkcyjne w dziale zegarków wyposażonych w manufakturowe mechanizmy. W tym samym roku stworzono również The Manufacture Experience, muzeum otwarte dla publiczności, które odtwarza historię Grupy Frederique Constant.
W 2023 roku marka świętowała swoje 35-lecie istnienia.
Dzisiaj Frederique Constant dalej podąża wyznaczoną ścieżką, starając się dostarczać wysokiej jakości produkty w konkurencyjnych cenach, by uczynić luksus bardziej dostępnym.
Szeroki wybór zegarków Frederique Constant znajdziesz w naszym Salonie w C.H Aura w Olsztynie oraz w naszym sklepie internetowym klikając TUTAJ.
Jesteśmy autoryzowanym sprzedawcą tej marki.